Informala:
· Ez du hesitzeko intentziorik.
· Ez dago sistematizatuta.
· Bere eragina etengabea da, bizitza osoan zeharrekoa.
· Giza arlo desberdinetatik datorkigu.
· Autore batzuk ez dute hezkuntzatzat hartzen hau ez delako bere helburua.
· Bakarrik bizitzeaz hartzen den ezagutza da.
Formala:
· Bere intentzioa hesitzea da.
· Sistematizatuta dago.
· Eskola erakundeetan erakusten da.
· Mugatuta dago.
· Hasieratik amaierara urte zehatz batzuk dauzka.
· Gaur egun irakasleak titulua behar dute.
· Piramidala da.
Ez-formala:
· Hesitzeko intentzioa dauka.
· Eskola tradizionalaren kontra doa.
· Hezitzaileek ez dira derrigorrez profesionalak izan behar.
· Sistematizatuta dago.
· Denboran formala baino motzagoa da.
· Helburuak oso anitzak izan daitezke.
· Hezkuntza formalarekin lotuta dago.
· Metodoa aktiboa izan oi da.
· Ebaluazioa ez da izaten hain zorrotza, prozesuari ematen zaio garrantzi gehiago.
· Eskola erakundeetatik at dago.
· Ez da formala bezain piramidala.
· Finantziazioa publiko, pribatu zein mistoa izan daiteke.
· Gaur egun mota guztietako pertsonak joaten dira, baina hasieran bakarrik talde marjinatuak joan oi ziren(etorkinak, emakumeak...).
· Hezkuntza ez formalen moten sailkapena:
1. hezkuntza formalarekin lotura daukatenak: hizkuntzak, helduen alfabetizazioa...
2. lanarekin lotuta daudenak: lanbide hezkuntza, hobekuntza edo hobetze ikastaroak...
3. aisialdiarekin lotura dutenak: arte- tailerrak, kirola, ludotekak, gazte klubak...
No hay comentarios:
Publicar un comentario